Jantje Beton gaat na de Buitenlesdag op 2 april door met het organiseren van buitenactiviteiten. Samen met Nickelodeon, een  televisiezender dat zich voornamelijk heeft toegelegd op het produceren en uitzenden van kinderprogramma’s, roept zij speeltuinen, buurten, ouders, scholen, clubs, bedrijven, gemeenten en iedereen die spelen leuk en belangrijk vindt, op om van de bank te komen en een buurt-speelactiviteit te organiseren.

Nickelodeon en Jantje Beton bieden ieder op hun eigen manier een helpende hand bij het creƫren van spellen, speelplekken en het organiseren van speelactiviteiten. Daarnaast gaat Nickelodeon ieder jaar op zwart tijdens de Buitenspeeldag om het buitenspelen te stimuleren.

Vorig jaar speelden meer dan 115.000 kinderen mee. Jantje Beton hoopt dat dit aantal in de twaalfde editie een nog groter succes wordt. Men kan de speelactiviteit aanmelden op buitenspeeldag.nl

Foto: Jantje Beton