Logo slag om Woerden Lions Club Woerden Castellum Laurum kan tevreden terugkijken op De Slag om Woerden 2017. Het bedrijvenspel werd afgelopen donderdag gehouden in de aula…

van het Kalsbeek College. Voor het 13e jaar achtereen werd er gespeeld om de ‘wisselleeuw’. Een recordaantal van dertig bedrijventeams hadden zich ingeschreven om met elkaar vragen te beantwoorden over onder meer de James Bond-films, logo’s van bedrijven, parfums, soorten hout, wetenschap, economie en uiteraard vragen over Woerden. De winnaar was dit jaar het team van de Gerritse Isero IJzerwaren.

De opbrengst van de avond, die mogelijk gemaakt werd door Gasterij de Milandhof, de Rabobank en het Kalsbeek College, ging naar de LINDA.foundation, de stichting van Linda de Mol die cadeaukaarten verstrekt aan gezinnen met kinderen die zich in een financieel moeilijke positie bevinden. De spreker van de avond Richard Oppelaar, generaal-majoor der mariniers, was belangeloos aanwezig. De opbrengst was 10.000 euro en specifiek bestemd voor deze gezinnen in Woerden.

Foto’s: Anno Visser