Logo CCVIn het stadshart van Woerden wordt van 4 tot en met 7 september een pop-up-winkel over veiligheid geopend voor bewoners, ondernemers en winkelend publiek.

Bezoekers kunnen op levensechte wijze ervaren hoe je kunt ontsnappen uit een brandende woning en kennis maken met Harm Alarm bekend van de reclame ‘Lichtje aan, ramen dicht, deur op slot’ met het stemmetje ‘Ik blijf het zeggen hoor’.

Politie en brandweer zijn aanwezig om bewoners meer te vertellen over veilig wonen.
De brandweer geeft ook demonstraties van de meest moderne blusmiddelen.

Er is ook een roadshow met de titel ‘laat je niet overvallen’. Daar horen winkeliers en hun medewerkers wat ze kunnen doen om winkeldiefstal te voorkomen en hoe ze moeten reageren op agressie.

De pop-up-store is een samenwerking tussen de gemeente, de ondernemersvereniging, politie, brandweer, een vastgoedeigenaar en het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV).